fbpx
  • Over Saskia!
  • Contact
  • Blog
  • Hulpmiddelen
  • Saskia Beeldman
    • Komt spoedig!
  • Creaties

Facebook privé en zakelijk, hoe zit dat nou?!


25 juni 2012

Beeldman

Business

In de workshops die wij geven krijgen we geregeld vragen over hoe het nou zit met privé en zakelijk op Facebook. De platformen die we kennen zoals Twitter, LinkedIn, Facebook, Google+, etc. gaan ervan uit dat je contact maakt met personen zoals in het dagelijks leven (zoals ik het noem de “digitale mond-op-mond reclame”). Ze gaan ervanuit dat je een account aanmaakt als een “echt” persoon en sommige bieden de mogelijkheid om je bedrijf apart te profileren bijv. Facebook pagina’s, LinkedIn en Google+ bedrijfspagina’s. Dit houdt ook in dat de mogelijkheden voor een profiel anders zijn dan voor een bedrijfspagina.

Omdat er vanuit wordt gegaan dat je als persoon (tenzij je beroemd bent en dan ook een pagina moét maken) niet duizenden vrienden/kennissen hebt is het privé profiel op Facebook beperkt tot 5000 vrienden.

Persoonlijk vind ik dit al veel, want hoe kan je contact houden met al deze “vrienden”. Dan is het toch ook 1 richtingsverkeer net als met een pagina met likes.

Lees ook:   Shoppen voor Kerst – Voorbereiding

Als je dus een bekend persoon bent, een onderneming of een instelling dan kun je in verschillende categorieën een zakelijke pagina aanmaken.

Wanneer je al een profiel hebt en deze zakelijk gebruikt of je hebt 2 profielen, 1 privé 1 zakelijk (dit is tegen de regels van Facebook en loop je het risico verwijdert te worden), dan kun je nu je privé profiel (zakelijk) omzetten naar een pagina, waar alle vrienden automatisch likes (fans) worden.

In het helpcentrum van Facebook staan diverse tips over het overzetten van profiel naar pagina.

Houdt rekening met de volgende punten:

  • Alle bevestigde vrienden en abonnees worden omgezet in personen die je nieuwe pagina leuk vinden (likes, fans).
  • Je huidige profielfoto wordt je paginafoto.
  • Je gebruikersnaam wordt de gebruikersnaam van je pagina.
  • Je blijft de beheerder van alle Facebook-pagina’s die je beheert.
  • De data wordt niet over gezet maak eerst een backup.

Om je profiel nú om te zetten naar een pagina ga je naar de migratietool van Facebook

Lees ook:   Verkopen genereren op Etsy

Zodra je al een privéprofiel hebt als jezelf (een persoon) dan is het handig om enkele privacy instellingen aan te passen. (Lees de artikelen over de nieuwe Tijdlijn)

Wat zijn nu de verschillen tussen een profiel en een pagina (INFOGRAPHIC)?

 

Infographic Facobook profiel VS pagina

Links in dit artikel
  1. facebook.com
  2. facebook.com
  3. facebook.com
  4. facebook.com
  5. saskiadesign.nl
  6. saskiadesign.nl

Mijn naam is Saskia en probeer al enige jaren bewuster, zuiniger en zelfvoorzienender te leven. Op deze site deel ik mijn reis naar een bevredigend en gelukkig leven.
Pinterest

  • Verkopen genereren op Etsy
  • Bewuste Kerstcadeautjes – 5 geweldige ideeën
  • 3 Cadeau ideeën voor verschillende gelegenheden

Categorieën

Bewuster Leven Business Design Plannen Zelfvoorzienend

Hulpmiddelen

Tags

Cadeau Canva coco&izzy Cricut DIY Duurzaam Gratis Hergebruiken Homemade Illustrator Naaien Skillshare zazzlemade Zuiniger

  • Privacy Verklaring
  • Cookies
  • Terms & conditions
  • Begrippenlijst
  • Mijn Creaties
  • Affiliate

Design & tekst door Saskia Beeldman ©2006-2022

Bepaal Cookie Toestemming
Wij gebruiken cookies om deze website optimaal te laten werken.
Functionele cookies Altijd actief
Het technisch opslaan of toegang toe is noodzakelijk voor een legitiem doel om een specifieke dienst aangevraagd door de gebruiker of deelnemer te kunnen bieden. Ook kan het nodig zijn om een vorm van communicatie mogelijk te maken.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. Het technisch opslaan of toegang toe wordt exclusief gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder een dagvaarding, vrijwillige medewerking van uw Internet Service Provider, of andere documenten van een derde partij, informatie die wordt opgeslagen of opgevraagd voor dit doel alleen kan meestal niet worden gebruikt om u te identificeren
Marketing
Het technisch opslaan of toegang toe is vereist om gebruikers profielen te kunnen maken om advertenties te versturen, of om een gebruiker te volgen op de website of meerdere websites for soortgelijke doeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}