fbpx
  • Over Saskia!
  • Contact
  • Blog
  • Hulpmiddelen
  • Saskia Beeldman
    • Komt spoedig!
  • Creaties

Hoe beïnvloedt Social Media het imago van een school?


22 januari 2013

gast blogger

Business

beinvloed-SoMe-imago-school.exportSocial Media is de laatste jaren steeds meer gegroeid. Wie of wat voor bedrijf, instelling of school is er nou niet te vinden op het internet? Als een school zelf nog geen pagina heeft op bijvoorbeeld Facebook, zijn er misschien allang al Facebook pagina’s te vinden over deze school, gemaakt door leerlingen en/of leraren.

Social Media is voor vele leerlingen een gebruikelijke uitlaatklep voor hun emoties en meningen. Heb je je rijbewijs gehaald? Ben je jarig? Zenuwachtig voor een examen? Veel huiswerk? Noem het maar op,  de leerlingen delen alles met hun vrienden via Social Media. Zowel positieve, als negatieve berichten worden dagelijks geplaatst.

Leerlingen moeten 5 dagen per week verplicht naar school. Je kunt je misschien voorstellen dat ze daar niet altijd, iedere dag, zin in hebben.  Die ene vervelende leraar, het vervelende huiswerk dat ze meekrijgen, de lastige toets, die vervelende regeltjes.

Dit zijn allerlei negatieve punten, die ze graag delen. Het is zo gemakkelijk om negatief te praten. Positiviteit is er natuurlijk ook, maar dat zal minder gauw worden gedeeld. Het is dan “gewoon goed.” Kijk maar eens op Twitter via #school wat een negativiteit je tegenkomt.

Lees ook:   Shoppen voor Kerst – Voorbereiding

– Ik haat muziek echt heel erg, dus ben echt heel blij met een 6,3 :d #school
– Sommigen noemen het “school” ik noem het “saai” #school
– Pff sommige medestudenten kunnen echt maar dan ook echt niks#school
– Ze mogen van mij die verwarming wel wat hoger zetten #school”

Natuurlijk kan deze negativiteit invloed hebben op het imago van een school. Net zoals bijvoorbeeld jouw Facebook of LinkedIn pagina invloed kan hebben op een sollicitatiegesprek. Voordat een bedrijf je aanneemt, nemen ze soms eerst een kijkje op het internet. Hier kunnen ze al heel gauw een indruk krijgen van wie je bent. Tegenwoordig werkt dit nou eenmaal zo en is het dus belangrijk dat iedereen zich goed presenteert. Ook voor scholen geldt dit. Ouders oriënteren zich steeds meer op het internet bij het kiezen van een school.

Niet alleen de negatieve berichten beïnvloedt het imago, maar ook het bestaan van al die verschillende Facebook pagina’s die er over een school te vinden zijn. Wanneer mensen de school opzoeken via Facebook zijn er zoveel opties, dat het onduidelijk is welke pagina de officiële pagina van de school is. Dit komt al gauw onprofessioneel over. Alle leerlingen of klassen die een aparte pagina hebben, of leraren een pagina maken.

Lees ook:   Website update – Stappen die ik heb genomen!

Al deze invloeden kom je op iedere school wel tegen als je er niets aan doet.

Je kunt hier ook wat aan doen! Stel een Social Media beleid op!

Meer over dit onderwerp vind je in ons volgende blog:
” Facebookpagina’s met jouw naam, wat nú?!” 

 

Links in dit artikel
  1. twitter.com
  2. twitter.com
  3. twitter.com
  4. twitter.com
  5. twitter.com
  6. twitter.com
  7. twitter.com
  8. saskiabeeldman.nl

Mijn naam is Saskia en probeer al enige jaren bewuster, zuiniger en zelfvoorzienender te leven. Op deze site deel ik mijn reis naar een bevredigend en gelukkig leven.
Pinterest

  • Verkopen genereren op Etsy
  • Bewuste Kerstcadeautjes – 5 geweldige ideeën
  • 3 Cadeau ideeën voor verschillende gelegenheden

Categorieën

Bewuster Leven Business Design Plannen Zelfvoorzienend

Hulpmiddelen

Tags

Cadeau Canva coco&izzy Cricut DIY Duurzaam Gratis Hergebruiken Homemade Illustrator Naaien Skillshare zazzlemade Zuiniger

  • Privacy Verklaring
  • Cookies
  • Terms & conditions
  • Begrippenlijst
  • Mijn Creaties
  • Affiliate

Design & tekst door Saskia Beeldman ©2006-2022

Bepaal Cookie Toestemming
Wij gebruiken cookies om deze website optimaal te laten werken.
Functionele cookies Altijd actief
Het technisch opslaan of toegang toe is noodzakelijk voor een legitiem doel om een specifieke dienst aangevraagd door de gebruiker of deelnemer te kunnen bieden. Ook kan het nodig zijn om een vorm van communicatie mogelijk te maken.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. Het technisch opslaan of toegang toe wordt exclusief gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder een dagvaarding, vrijwillige medewerking van uw Internet Service Provider, of andere documenten van een derde partij, informatie die wordt opgeslagen of opgevraagd voor dit doel alleen kan meestal niet worden gebruikt om u te identificeren
Marketing
Het technisch opslaan of toegang toe is vereist om gebruikers profielen te kunnen maken om advertenties te versturen, of om een gebruiker te volgen op de website of meerdere websites for soortgelijke doeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}